SCOUTS SENIOR

Zelfstandig scouten met kampvuursnacks

Wij zijn jongens en meiden uit de eerste en tweede klas van de middelbare school.  Bij de Scouts senior mogen we echt al veel zelf doen. We maken soms zelf programma en organiseren soms ook een groepsavond zelf. Het liefst zijn we buiten. We doen graag spannende spellen, speurtochten of iets met kampvuur. En als er dan ook nog iets gebakken wordt op het kampvuur zijn we helemaal gelukkig. De leiding laat ons ook veel zelf uitzoeken. Bijvoorbeeld hoe we iets moeten bouwen, hoe we een route moeten uitzetten of hoe we vuur moeten maken. Dat is niet alleen grappig, maar ook super leerzaam. En als we echt de mist in gaan of het lukt niet, dan komt de leiding natuurlijk wél helpen.

We draaien groep op dinsdagavond van 18.30 uur tot 20.30 uur
Lijkt het je ook wat om zelf dingen uit te zoeken en kampvuursnacks te eten? Je mag 4 keer vrijblijvend mee komen doen.

De activiteiten

Bij de Scouts senior doen we echt van alles. Hierbij kun je denken aan spellen in de bossen, zoals Levend Kolonisten van Catan, zwemmen, pionieren, primitief koken, excursies, spannende tochten, enzovoort. We hebben zelf inbreng in het programma. De eerste stap naar de Explorers (waar we ons eigen programma gaan organiseren) wordt zo gezet. Samen denken we na over activiteiten die we als groep kunnen doen.

Samenwerken staat altijd centraal bij ons. Samenwerken met je patrouille of met de hele groep tijdens een spel en samen naar een zomerkamp toe werken. In de week van het zomerkamp worden verschillende avonturen beleefd. We zetten dan onze tenten op in de bossen of op een eiland en moeten dan zelf voor ons eten zorgen. We gaan ook hiken op kamp: rugzak om met je matje en slaapzak erin en dan wandelen naar onze overnachtingsplek in de natuur. Daar hebben we meestal van tevoren geen zin maar het is elk jaar toch weer het hoogtepunt van ons kamp! Dat is pas echt avontuur.

Jaarlijks gaan we in oktober ook op Sportweekend in Mill, waar we samen met andere Scouts actief bezig zijn en misschien wel het grootste kampvuur van Brabant bouwen.

Intercamp

In juni 2022 gingen we op Intercamp. Het was de eerste keer dat Scouting Ewijk deelnam aan zo’n groot internationaal kamp. Met zo’n 3000 scouts uit meer dan tien verschillende landen hebben wij tijdens het pinksterweekend samen gedanst, gelachen, gekookt, gehiked en nog veel meer. Er zijn nieuwe vriendschappen ontstaan met andere scouts en de engelse taal heeft een flinke oppepper gekregen. Het was een hele ervaring en zeker voor herhaling vatbaar! Intercamp is een jaarlijks evenement dat plaatsvindt in Europa. Er komen allerlei nationaliteiten naar toe, onder andere scouts uit: Tsjechië, Engeland, Duitsland, Nederland, Ukraine, Polen, Frankrijk en België. In de video kun je een beetje sfeer van het Intercamp 2022 proeven.

Wil je misschien ook bij scouting? Dat kan!
Alle kinderen mogen vier keer vrijblijvend komen kijken. Vul hier onder het contact formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.