OVER SCOUTING EWIJK

Over Scouting Ewijk

Elke week komen kinderen en jongeren samen bij Scouting Ewijk. We komen om spannende avonturen te beleven of om iets te maken waar we soms zelf verbaasd van staan. Kinderen zijn ontzettend nieuwsgierig en willen van alles uitproberen en verschillende activiteiten ondernemen.  Heb je zin in een spannende speurtocht, je eigen eten koken op houtvuur of je lekker verkleden? Gaan we samen een nieuwe uitdaging aan?

Dit vinden we belangrijk

Weg van huis, weg van school: theorie is leuk, maar de praktijk is toevallig veel leuker!Bij Scouting Ewijk vinden we het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. We zijn allemaal gelijk en het kind, de scout, staat centraal. We creëren geborgenheid en vertrouwen en daarbij mag gezelligheid natuurlijk niet ontbreken.

Scouting is ook ontzettend leerzaam. Door het scoutingspel worden kinderen verder voorbereid op het deelnemen aan de maatschappij en samenleving. Dit doen we bijvoorbeeld door sociaal aanwezig te zijn binnen de dorpsgemeenschap en daarbuiten. Zo leer je van alles over jezelf en samenwerken maar bouwen we ook aan zelfstandigheid. Daarnaast zijn we natuurlijk veel buiten te vinden. Daar leren we van alles over de natuur, het buitenleven en natuurlijk dingen die je alleen op scouting leert, zoals bijvoorbeeld: koken op vuur, pionieren (knopen), kaartlezen en boogschieten.

Scouting Ewijk is een flexibele en moderne scouting vereniging: We combineren de echte scouting gedachten op een creatieve manier met de een manieren, middelen en mogelijkheden van nu. We hebben als vereniging zo’n 100 leden en 35 vrijwillgers die samen Scouting Ewijk vormen. Saamhorigheid binnen de groepen én met alle groepen onderling is dan ook belangrijk voor het fundament van Scouting Ewijk.

Scouting door het jaar heen

Scouting bezorgt je onvergetelijke ervaringen. Veel van onze vrijwilligers zijn al jaren bij scouting en kunnen over hun mooie avonturen en ervaringen praten tot het kampvuur gedoofd is.Bij Scouting Ewijk houden we elke week groepsbijeenkomsten met groepen voor verschillende leeftijden. Elke groep komen op een andere avond samen om zo’n twee uur lang samen nieuwe avonturen te beleven. De begeleiding zorgt voor een gevarieerd spelaanbod dat aansluit bij de leeftijd van het kind.