BEVERS

Ontdekken en spelen bij de Bevers

Bij de de Bevers spelen, leren en ontdekken we! We doen allerlei leuke spelletjes binnen en buiten in de natuur. We knutselen en de leiding leert ons al de eerste scoutingtrucjes. Op vrijdagavond komen we bij elkaar en gaan we samen met de mensen uit Hotsjietonia op avontuur.

We draaien groep op vrijdagavond van 18.00 uur tot 19.30 uur
Kom je ook eens meedoen? Je mag 4 keer vrijblijvend mee komen spelen.

Het thema

We spelen in het thema Hotsjietonia. Een dorp waar allerlei verschillende mensen wonen. We leren zingen en knutselen van Keet en Fleur Kleur. Bas Bos en Rebbel vertellen de Bevers alles over de natuur en bij Sterre en Steven Stroom leren ons alles over andere landen. Ook leren we koken met Rozemarijn en komen we tot rust bij Noa. Er wonen nog veel meer mensen in het dorp die ons nieuwe dingen leren ontdekken. Dat doen we samen met de groep op een veilige manier die past bij onze leeftijd. De vaardigheden die wij bij de bevers opdoen nemen we weer mee naar de volgende groepen. Wanneer we naar groep 3 gaan ‘vliegen’ we over naar de volgende groep, de Esta’s.

Activiteiten

We gaan meestal één keer in het jaar (meestal in het voorjaar) een nachtje kamperen in ons eigen scoutinggebouw. Het hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp, hierbij gaan we met de bevers twee nachtjes logeren op een ander scouting terrein.
De Bevers spelen met z’n alle buiten in de natuur, knutselen of doen samen binnen leuke spelletjes.

Wil jij misschien ook bij scouting? Dat kan! Alle kinderen mogen 4 keer vrijblijvend komen kijken.
Vul hier onder het contact formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.